Search Engine Optimization (SEO) – Τι είναι;

Το SEO προέρχεται από τις λέξεις Search Engine Optimization, βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης στα Ελληνικά, και είναι η πρακτική της αύξησης της ποσότητας και της ποιότητας της κίνησης σε μία ιστοσελίδα μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (organic search engine results).

Τι περιλαμβάνει το SEO (Search Engine Optimization);

Για να καταλάβουμε καλύτερα την πραγματική έννοια του SEO (Search Engine Optimization), ας δούμε ξεχωριστά κάθε μέρος αυτού του ορισμού:

  • Ποιότητα κίνησης. Μπορεί να προσελκύσετε στην ιστοσελίδα σας όλη την κίνηση του κόσμου, αλλά εάν όλοι αυτοί οι επισκέπτες φθάνουν στην ιστοσελίδα σας επειδή η Google ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης τους λέει ότι είστε μια πηγή για τους υπολογιστές Apple ενώ στην πραγματικότητα είστε ένας παραγωγός που πουλάει μήλα (apple=μήλα), τότε αυτό δεν είναι ποιοτική κίνηση. Αντ’ αυτού εσείς θέλετε να προσελκύσετε επισκέπτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προϊόντα που προσφέρετε.
  • Ποσότητα κίνησης. Από την στιγμή που θα έχετε τους σωστούς επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας από τις μηχανές αναζήτησης (search engine result pages ή SERPs), τότε ή περισσότερη κίνηση είναι σαφώς καλύτερη.
  • Οργανικά αποτελέσματα. Οι διαφημίσεις αποτελούν σημαντικό μέρος των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης (SERPs). Στον αντίποδα, η οργανική κίνηση μιας ιστοσελίδας είναι η κίνηση για την οποία δεν χρειάζεται να πληρώσεις.

Πως λειτουργεί το SEO (Search Engine Optimization)

Μπορείτε να σκεφτείτε τις μηχανές αναζήτησης σαν μια ιστοσελίδα την οποία επισκέπτεστε και πληκτρολογείτε μια ερώτηση και η Google, η Bing, η DuckDuckGo ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης κι αν χρησιμοποιείτε σας απαντάει με έναν «μαγικό» τρόπο με μια μεγάλη λίστα από ιστοσελίδες η οποίες πιθανά να απαντούν στην ερώτησή σας.

Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι κρύβετε πίσω από αυτές τις «μαγικές» λίστες;

Ας δούμε πως συμβαίνει αυτό. Η Google ( ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιείτε) χρησιμοποιούν  έναν crawler ο οποίος συλλέγει πληροφορίες με όλο το περιεχόμενο που μπορεί να βρεί στο Ίντερνετ. Οι crawlers επιστρέφουν όλη την πληροφορία που έχουν συλλέξει πίσω στην μηχανή αναζήτησης και δημιουργούν ένα ευρετήριο. Το ευρετήριο αυτό στην συνέχεια τροφοδοτείται μέσω ενός αλγορίθμου που προσπαθεί να αντιστοιχίσει όλα αυτά τα δεδομένα με το ερώτημά σας.

Υπάρχουν πάρα πολύ διαφορετικοί παράγοντες που περιλαμβάνονται στον αλγόριθμό μιας μηχανής αναζήτησης με διαφορετική βαρύτητα ο καθένας. Μερικοί από αυτούς είναι:

  • Domain-level, Link Authority features.
  • Page Level link features.
  • Page level Keyword & Content features κ.α.

Εδώ μπορείτε να δείτε μια πιο αναλυτική λίστα με αυτούς τους παράγοντες.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν το “SE” (search engine) μέρος από το SEO.

Όσον αφορά το “O” μέρος του SEO που αφορά το Optimization (βελτιστοποίηση), αυτό περιλαμβάνει τους ανθρώπους που γράφουν όλο αυτό το περιεχόμενο και το τοποθετούν στις ιστοσελίδες τους, και πασχίζουν έτσι ώστε το περιεχόμενο και οι ιστοσελίδες να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο κατανοητό από τις μηχανές αναζήτησης, και να αρέσει όσο το δυνατόν περισσότερο στους χρήστες που φθάνουν σε αυτό μέσω αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση έχει πολλές μορφές και είναι μια δουλειά που τα αποτελέσματά της φαίνονται σε βάθος χρόνου μερικών μηνών και όχι άμεσα. Η βελτιστοποίηση περιλαμβάνει το ότι θα γίνει η σωστή επιλογή επικεφαλίδας τίτλου και περιγραφών  (meta descriptions) τα οποία θα είναι κατατοπιστικά και στο σωστό μέγεθος έως την χρήση εσωτερικών συνδέσμων στην ιστοσελίδα σας.

Επίλογος

Ο ψηφιακός κόσμος μας παρέχει μια πληθώρα επιλογών να εξερευνήσουμε με απώτερο σκοπό την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής μας.

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια από τις στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν έναντι του ανταγωνισμού. Αναλάβετε την πρόκληση και χρησιμοποιείστε την προς όφελός σας.

 

Δείτε περισσότερα άρθρα σαν αυτό στο blog μας.